new element xfire

назад
Yavor Plashilski (Doc):
05/02/2009


Благодаря за пожеланията!
Крилцето е стахотно. Имам твърде малко часове на него още за да съм по-конкретен, но имам усещането, че това е крилото с главно К за мен.

Това което ми хареса в него до момента е:

- лесен старт. Коренно различен от Фаер 1. Излиза като перце, стабилен без тенденция да се мачка (изключая 5%уши, но все пак е крило с удължение 7,6)

- Страхотно минимално пропадане. Някъде около 0,9 м/сек. Държа се на нивото на пилоти с хубави крила, който са на долната граница, че някой и под нея (например Цецо).

- Глайда изглежда прекалено добре. Това чудо ще има качество над 11 със сигурност.

- Спид съм пробвал само 1/3 (не бях го регурирал). Резултата е ускорение без промяна в пропадането. Ускорява плавно, без гмуркане. Много странно усещане. Тепърва ще го разучавам. Инфото от Течо по въпроса е, че на 80% спид качва 30 км/час над трим скоростта. Или това прави 70 км/час. На пълен би трябвало да минава 75. Още не е имало подходящи условия да пробва 100 спид. Крилото оставало само на А и Б линия и се опъвало като струна.

- Върти плоско и имаш избор да въртиш тясно или широко благодарение на двойните управления. Изпробвах няколко техники, който променят изходящия ръб на крилото като аелерон от нула на външната страна до доста обрано от вътрешното ухо. Това става доста плавно без пречупване по средата както е обичайно при другите крила.

- Запазва енергията от завоите и камбаните

- Доста стабилно (на първо четене, все пак не са почнали още яките условия). Прилича на странна смесица от двете ми настоящи крила. Чувствително към вдиганията като Авакса и стабилно и с повишено налягане като Омегата. Не се мачка, а цялото захожда.
Лошите страни са му две засега:

- трудно за скатаване (много камери, много дакрон)

- каца като делта. Глайда му е много висок и като се прибавят алероните и екранния ефект, се налага да си избираш широчки места за кацане или да станеш отличник в дисциплината целно кацане.


Извода и призива ми към всички е : "Не си купувайте Файр2! Нека поне този сезон с Течо да сме с най-добрите крила" . Майтапа настрана, Данчо е направил страхотна машина! Поздравявам го за което. Ако Ясен беше с него на световното, щеше да стане доста интересно.

14-02-2009

Пробвах си спида до максимум, но на втора степенка успях да го натисна до 2/3. Увеличението на скоростта е фрапиращо. От 5 км в час (срещу вятъра) минава на 26 и като задържа плавно ускорява до 32. Понеже ми се стори прекалено добре, повторих упражнението към 3-4 пъти все със същия резултат. Ще трябва да си направя тристепенна спид система на импреса. Утре ще си взема и сондата да разгледам и въздушната скорост. До 1/3-та пропадането почти не се променя, после почва да расте плавно и след 50% се усеща нормално. Почва да затъва едва като доближиш 2/3 и се увеличава прогресивно. Ще трябва бая да си поиграя докато му напипам поларата на това крило, но засега резултатите са повече от обнадеждаващи.

Минавах през термиката на спид за проба. Отрязва я и стои много стабилно. След 50-60% стои изпънато и предупреждава за проблем при влизане в
низходящи зони с омекване на спид системата. Като че ли само те подканва да отпуснеш малко. В една от пробите не отпуснах и забелязах, че челния ръб леко потъна, но периферията на атакуващия ръб не му даде да се сгъне. Още е много рано за изводи, но инфото до момента е много добро.

На уши е зле. Не тъне пущината. Натискаш спида и малко по-добре, но трябва много, поне 50%, за да се усети нормално за тази ситуация пропадане.
Излизат трудно. Първоначално тръгват лесно, но като останат 5% се заинатяват и със спирачките е трудно. Чукам леко стабилото и веднага се оправят. Дошубя ме да пробвам 50%асимитричен. Трябва ми малко повечко височина, за да съм по-спокоен.

Пробвах и различни видове завои. Натрупва много енергия в завоя и може да
я използваш когато решиш. Управленията са тежички, но много прецизни.
Тесни завои най-добре с леко залюляване на другата страна преди това.



new element water2

new element air4



News | Paragliders | Company | Services | Gallery | Contacts | Element on facebook